کدام هارد دوربین مداربسته را بخریم؟

هارد اصلی

هاردهایی که توسط شرکت های تولید کننده هارد دیسک تولید و به بازار جهانی عرضه می شوند، با عنوان هارد اصلی معرفی خواهند شد. این هاردها در کشورهای مقصد توسط نمایندگی های معتبر گارانتی می شوند.مانند گارانتی شرکت سازگار ، شرکت آواژنگ ، شرکت الماس رایان

هارد شرکتی

هاردهای شرکتی عموماً به هاردهایی گفته می شود که بعد از یکبار برگشت به شرکت با عنوان ریفر مجدداً به بازار عرضه می شود. این هاردها پس از تولید و عرضه اول در بازار، به علت اشکالات و عدم کارکرد صحیح به کمپانی تولید کننده برگردانده می شود. تولید کننده عیب آنها را برطرف کرده  و مجدد وارد بازار می کنند. در ایران برخی بازرگانان این هاردها را با قیمتی پایین تهیه کرده و با گارانتی یک ساله به بازار عرضه می کنند. گارانتی به صورت برچسب  به نام شرکت بازرگانان روی هارد مشخص می شود.

برای انتخاب بهترین هارد دوربین مداربسته باید به نکاتی پیرامون خصوصیات هارد توجه نمائید. هارد دیسک ها دارای ویژگی های متفاوت و پیچیده ای هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • ظرفیت:

مهمترین مشخصه یک هارد دیسک ظرفیت آن است. هرچه ظرفیت هارد بیشتر باشد می تواند مقادیر بیشتری از اطلاعات را در خود ذخیره کند. ظرفیت هارد دیسک با واحد ترابایت نشان داده می شود. تهیه هارد دوربین مداربسته با ظرفیت بالاتر از نیاز یک تصمیم منطقی است.

  • طول عمر و ماندگاری:

طول عمر یک هارد دیسک رابطه مستقیمی با متریال بکار رفته در ساخت آن اعم از برند هاردیسک، جنس صفحات، تکنولوژی ساخت و … دارد. این خصوصیات تعیین می کند که تا چه مدت می توان از هارد دیسک استفاده کرد.

  • سرعت چرخش دیسک:

سرعت چرخش یک هارد دیسک نشان دهنده سرعت آن در نوشتن یا خواندن اطلاعات است. هرچه سرعت چرخش دیسک ها بیشتر باشد هارد دیسک هم عملکرد سریعتری خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم هارددیسکی را انتخاب کنید که سرعت دوران آن بین 5400 تا 7200 دور در دقیقه را داشته باشد.

  • سرعت جستجو:

به سرعت جستجو اطلاعات ذخیره شده در یک بخش خاص سرعت جستجو هارد گفته می شود که بر حسب میلی ثانیه بیان می شود. اطلاعات در بخش های مختلف هارددیسک ذخیره می شود، پیدا کردن اطلاعات و ارتباط بین آنها زمان خاصی دارد.

انواع هارد :

1.وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال بنفش :

شرکت وسترن دیجیتال هارددیسک ها بنفش را مختص سسیتم های مداربسته و با عنوان هارد Surveillance یا نظارتی تولید می کند. این نوع از هارددیسک ها را از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می توان به صورت 24 ساعته از آن ها استفاده نمود. این هاردها در ظرفیت های 1 تا 12 ترابایت تولید می شوند.

وسترن دیجیتال قرمز :

هارددیسک قرمز وسترن دیجیتال مخصوص ذخیره سازی NAS و استفاده در شبکه طراحی شده اند. این هاردها می توانند شبانه روز در مدت طولانی روشن باشند. در این رده از هاردها با دو نوع هارد با سرعت چرخش متفاوت مواجه خواهید بود.

وسترن دیجیتال مشکی :

از دسته هارد دیسک های قدرتمند شرکت وسترن دیجیتال هستند که کاربری های گوناگونی داشته و در انواع کامپیوتر های خانگی تا سرورهای پیشرفته و همچنین سیستم های نظارتی مدار بسته کاربرد دارند.

2.سیگیت

سیگیت سکای هاوک : این نوع هارد نیز تولیدی شرکت سیگیت است که مخصوص سیستم های مداربسته تولید می کند.

3.توشیبا

این نوع هارد نیز در نوع خود یکی از هاردهای مناسب و مقرون بصرفه نسبت به دو مدل وسترن دیجیتال و سیگیت میباشد .اگر از نوع اصلی تهیه شود میتوان کارایی قابل قبولی از آن گرفت .

نتیجه گیری :

پر کاربردترین و بهترین هارد دوربین مداربسته برای پروژه‌های نظارتی هارد وسترن دیجیتال بنفش است. Western Digital تا کنون هاردهای متنوعی را به بازار ارائه داده است. که هر کدام از هارد های ارائه شده برای کاربری‌هایی خاص طراحی شده می‌باشد. همچنین برند سیگیت نیز هارد های مختلفی را به بازار و به دست مشتری رسانده است. از مدل Enterprise برای مصرف‌های تجاری تا مدل NAS که به شکل اختصاصی برای بهینه سازی میتوان نام برد.همچنین در برندهای هارد دوربین مداربسته میزان ظرفیت به تعداد روز درخواستی برای بازبینی نیز بستگی دارد. پر استفاده ترین ظرفیت برای پروژه‌های که دارای دوربین مداربسته هستند ۱، ۲، ۴، ۶، ترابایتی است.